24 februar, 2011

Frihed, Ansvar og Håb.

Jeg er blevet utrolig glad for kristendomstimerne. De andre forstår mig ikke. Men jeg elsker at snakke om ting som; frihed, ansvar, tvivl, tillid, håb, det god og det onde og angst. Jeg elsker i det hele taget at snakke, men især om ting der stikker lidt dybere. Ting hvor der ikke kun er ét svar, som det jo er i matematik. Der er ét svar, KUN en løsning. Men i det her .. Alle har forskellige meninger og tanker om fx frihed. Og ikke kun en rigtig løsning, der er flere forskellige tolkninger. Og det kan jeg lide. Når jeg fortæller om min tolkning af frihed, fortæller de andre og det er fedt at høre andres tolkninger. Tolkninger jeg måske slet ikke havde tænkt på. I hvert fald er kristendom blevet et af mine yndlingsfag.


XOXO MIA.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar